Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>A=Митрофанова С. С.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Митрофанова С. С. 
Формування професійної самосвідомості майбутніхпсихологів в умовах здобуття другої вищої освіти. / С. С. Митрофанова. — Б.м., 2020 — укp.

Дослідження присвячено теоретичному й емпіричному дослідженнюособливостей формування професійної самосвідомості майбутніх психологів, якіздобувають другу вищу освіту. Визначено сутність провідних понять, розглянутовластивості та характеристики професійної свідомості психологів: емпатійність;здатність до рефлексії; комунікативні здібності; ерудиція, спостережливість,швидка орієнтація в ситуаціях професійної діяльності та здатність до їхпрактичного вирішення. Виявлено рівневі критерії сформованості професійноїсамосвідомості: ставлення до загальнолюдських цінностей, рівень сформованостіпсихологічних потреб, мотивів та інтересів, реальний прояв самосвідомості вповедінці. Розглянуто чинники, умови та вікові аспекти зміни спеціальності накористь вибору другої вищої освіти з психологічних спеціальностей.Емпірично констатовано, що у студентів, які здобувають другу вищупсихологічну освіту не за профілем базової освіти, існують специфічніособливості таких психічних феноменів, як: мотиваційні чинники вибору професіїпсихолога (внутрішні індивідуально значущих та соціально значущі мотиви),емоційний інтелект (знижені показники самомотивації, емпатії та контролювласних емоцій), професійна ідентичність (домінування комунікативного,соціального, рефлексивне «Я»;), смисложиттєві орієнтації (знижена здатність довільного прийняття рішення та втілення їх у життя), самооцінка (неадекватнозавищена).Укладено структурно-функціональну модель професійної самосвідомостімайбутніх психологів, структуровану за критеріями: когнітивним (усвідомленняпрофесійно-важливих якостей, професійне самопізнання); афективно-оцінним(професійна самооцінка, самоприйняття, самоставлення); поведінковим(мотиваційно-ціннісні та регулятивно-діяльнісні аспекти); функціональним(категоризація об'єктів світу професії, суб'єктивне оцінювання); процесуальним(смислоутворення, метатеоретичне мислення, рефлексія, самоусвідомлення тасамооцінка, мотивація); результативним (психологічне мислення; професійна Яконцепція, професійна культура особистості). Обґрунтовано, розроблено таекспериментально апробовано авторську «Програми психологічного супроводу 22формування професійної самосвідомості психологів в умовах здобуття другоївищої освіти». Отримано низку позитивних кількісних та якісних зрушень уструктурі самоставлення та структурі психосемантичного змісту професійноїсамосвідомості майбутніх психологів після формувального впливу.Ключові слова: майбутні психологи, професійна самосвідомість,формування самосвідомості, друга вища освіта, психосемантика, образпрофесійного Я, мотивація, рефлексія.^UThis research is devoted to theoretical and empirical study of peculiarities of developing professional self-consciousness in future psychologists gaining a second university degree. Level-based criteria for sophistication of professional self-consciousness have been determined. It was empirically established that students gaining a second university degree in psychology different from the field of specialization under basic education degree have specific manifestations of such mental phenomena as motivational factors for choosing a psychologist's profession (inner individually important and socially important motives), emotional intellect (lowered indicators of self-motivation, empathy and control of one's own emotions), professional identity (domination of communicative,social, reflective “self”), life-sense orientations (lowered ability to freely make decisions and carry them out), self-evaluation (inadequately overstated).A conceptual structural-functional model of professional self-consciousness of psychologists was created, structured by criteria: cognitive (realization of professionally important qualities, professional self-cognition); affective-evaluative (professional selfevaluation, self-acceptance, self-attitude), behavioral (motivational/value-based and regulatory/activity-based aspects); functional (categorization of objects in the world of profession, subjective evaluation); procedural (sense formation, meta-theoretical thinking, reflection, realization and self-evaluation, motivation); effective (psychological thinking and professional “self”-concept, professional culture of personality). The author's original Program for Psychological Support to Developmentof Professional Self-Consciousness in Psychologists Gaining a Second University Degree was substantiated, developed and experimentally tested. A positive quantitative and qualitative shift in the structure of self-attitude and in the structure of the content of professional self-consciousness of future psychologists after a developing impact wasobtained.Keywords: future psychologists, professional self-consciousness, developmentof self-consciousness, second university degree, psychosemantics, image ofprofessional “self”, motivation, reflection.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського